Narrow your search

Library

RoSa (11)

LUCA School of Arts (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

UCLL (2)

UGent (2)

VIVES (2)

KBR (1)

KU Leuven (1)

More...

Resource type

book (11)


Language

English (8)

Dutch (2)

French (1)


Year
From To Submit

1995 (11)

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Seksuele intimidatie aangepakt : varianten op schoolbeleid
Authors: ---
ISBN: 9066072520 Year: 1995 Publisher: Utrecht MateM

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een schoolbeleid tegen seksuele intimidatie is te onderscheiden in preventieve maatregelen en maatregelen om een klacht adequaat te behandelen. In deze publikatie vindt u een beschrijving van de verschillende maatregelen, gericht op de preventie en bestrijding van seksuele intimidatie in de schoolsituatie. Bij ieder element wordt een overzicht gegeven van de mogelijke varianten in uitwerking. Bij iedere variant wordt een aantal voor- en nadelen aangegeven. Binnen deel 1, de klachtenregeling krijgt u achtereenvolgende informatie over: de algmene bepalingen, de bijzondere bepalingen, de vertrouwenspersoon, de klachtencommissie, de klachtenprocedure. Verder vindt u in deze publikatie: situaties waarvoor gedragsregels geformuleerd kunnen worden, een leerlingenstatuut.


Book
Materiaaloverzicht preventie seksuele intimidatie in het onderwijs
Author:
Year: 1995 Publisher: Utrecht MateM

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De MateM, het informatiecentrum voor emancipatie in het onderwijs, is sinds 1 januari 1993 uitgebreid met het landelijk project preventie seksuele intimidatie in het onderwijs. Eén van de activiteiten die de MateM onderneemt om scholen hierbij te helpen is het verzamelen van les- en cursusmaterialen, onderzoeksrapporten, beleidsnota's, klachtenregelingen en videobanden over de preventie van seksuele intimidatie in het onderwijs. Twee maal per jaar geeft de MateM het resultaat van al haar speurwerk uit in de vorm van een Materiaaloverzicht preventie seksuele intimidatie in het onderwijs. Docenten, leerlingbegeleiders, vertrouwenspersonen, schoolleiders en andere geïnteresseerden kunnen met behulp van dit overzicht eenvoudig hun weg vinden naar materialen over de preventie van seksuele intimidatie in het onderwijs. Bij elke publikatie staat de titel, de auteur, de uitgever en een korte omschrijving van de inhoud vermeld. Indien mogelijk staat tevens de doelgroep van de publikatie gegeven. De beschrijvingen van de publicaties worden afgesloten met het adres waar ze besteld kunnen worden.


Book
Le harcèlement sexuel en France : la levée d'un tabou 1985-1990
Author:
ISBN: 2110032561 Year: 1995 Publisher: Paris La documentation Française

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Only words
Author:
ISBN: 0006382452 Year: 1995 Publisher: London HarperCollins

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Feminism and discourse : psychological perspectives
Authors: ---
ISBN: 0803978022 Year: 1995 Publisher: London Sage

The imaginary domain : abortion, pornography & sexual harassment
Author:
ISBN: 0415911605 Year: 1995 Publisher: New York Routledge

Cultural resistance : challenging beliefs about men, women, and therapy
Author:
ISBN: 1560230819 Year: 1995 Publisher: New York Harrington Park Press


Book
Organizational behaviour and gender
Author:
Year: 1995 Publisher: London McGraw-Hill Book Company

Feminist academics : creative agents for change
Authors: ---
ISBN: 0748403000 Year: 1995 Volume: *9 Publisher: London Washington, D.C. Taylor & Francis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze bloemlezing komen vrouwelijke academici aan het woord. In hoeverre kunnen academici een rol spelen bij het initiëren en verspreiden van socio-politieke veranderingen voor de vrouwen, is maar één van de vele vragen die hier aan bod komen. Het merendeel van de bijdragen gaat over de positie van vrouwen binnen (voornamelijk) Britse universiteiten. De veranderingen binnen de Britse maatschappij, van welzijnsdenken naar een meer vrije markt gericht denken, laten zich ook voelen in de academische wereld. Concreet uit zich dat in een veranderende organisatiecultuur waarin grotere werklast, langere werkdagen, meer controle en kosten/baten analyses ingang vinden. De auteurs gaan in op wat het betekent om een feministisch academica te zijn vandaag. Wat betekent dat voor hun loopbaan perspectieven, hun onderzoek, hun publicatiemogelijkheden.

Breaking Anonymity : The Chilly Climate for Women Faculty
Author:
ISBN: 0889202451 9780889208605 0889208603 9780889202450 9780889202450 Year: 1995 Publisher: Waterloo, Ont. : Wilfrid Laurier University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Across North America a growing body of “chilly climate” research documents the role played by environmental factors in reproducing gender inequality: practices that stereotype, exclude and devalue women are persistently powerful forces in creating “glass ceilings” and maintaining “pink ghettos.” Women academics in North American universities and colleges offer an especially striking case for such research. Precisely because of their elite status, the accounts now emerging of the “chilly climate” faced by academic women throw into sharp relief the mechanisms that foster gender inequity throughout North American society. Collected in this volume are a number of reports and commentaries on “climate issues” as they affect women faculty in Canadian universities. They include Sheila McIntyre’s Memo, an account of gender harassment in the context of a law school that was first circulated in 1986; two reports by and about women faculty at the University of Western Ontario that were inspired by McIntyre’s Memo; accounts of the reactions of male colleagues, the administration and the media to “climate” studies; and several chapters that critically reframe the discussion of chilly climate practices in terms of questions of race and sexual identity. Taken together, these reports and discussions demonstrate the importance of addressing the environmental roots of women’s continuing inequity both within and outside contemporary academia. They communicate specific experiences which testify to the existence of a chilly climate in our universities, and call into question any supposition that women and men have achieved equity to the degree that they could be said to work in “the same” environment in these institutions.

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by